Skola, öppen förskola och förskola!

Har varit på komvux och lämnat in ansökan till hösten. Maya fick följa med, hon vinkade till alla och alla vinkade tillbaka... Har sökt Svenska B, Psykologi A, Samhälle B och så ska jag fortsätta Matte C. Fattas en termin för att jag ska ha giltigt slutbetyg. Så kan det blir när man flyttar hemifrån när man är 16, inte trivs vidare bra i klassen och så får man ett jobb som är toppen. Men, men... skulle endå aldrig vilja ändra på detta för en sekund för då hade jag aldrig träffat min älskling och vi hade inte fått Maya.
Efteråt åkte vi till Kultermagasinet. Vi gick först till barnboksavdelning. Maya ville kika på alla böcker och helst samtidigt. Mindes att det fanns en öppen förskola på Kulturmagasinet, så vi beslutade att gå dit och kika. Där var det trevligt och det fanns en massa roliga saker för barnen. Inriktningen är på skapande verksamhet alltså tex målarfärger, olika kritor även greppvänliga för små barn och en speciell sand som man kunde foma och  även måla på. Både mammor och pappor var där och barnen var i blandad ålder. Träffade även en tjej och hennes dotter som vi ska träffa imorgon. Vi ska gå till Kyrkans hus där de har som öppet kyrkis.

När vi kom hem hade ett placeringserbjudande åt Maya kommit. Alltså om hon ska börja dagis till hösten. Det blev vårat tredjehands val, Vapelskogens förskola. Hon skulle börja i mitten av augusti. Känns sådär, och vi måste bestämma oss till måndag. Har så himla blandade känslor om det hela. Har själv aldrig gått på dagis. Så nu funderar och räknar jag för fullt. Ringde också till förskola och bad att få komma dit på ett besök. Det gick bra och vi ska dit på fredag. Hoppas det underlättar beslutet åt något håll. Har faktigst ont i magen över det hela.....

Nu ska jag läsa lite bloggar och sedan blir det sängen. Kram

image130
Min lilla älskling
 

Kommentarer
Postat av: Romanique

Åh vad söt hon är på bilden!! :) Busfröet!

Kram R

2008-05-20 @ 22:20:55
URL: http://romanique.blogg.se
Postat av: Momme & Moffa

Vackrast ihela världen!

2008-05-21 @ 09:25:19
Postat av: Sari

sötisen!!! men vilket charmtroll hon é! Kram

2008-05-21 @ 10:58:07
Postat av: annah

sicken sötnos :)

2008-05-21 @ 15:16:01
URL: http://www.nybylivet.blogspot.com/
Postat av: Pappa

Min älskling! / Pappa M

2008-05-21 @ 22:20:39
URL: http://www.elgiganten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0