Blir så arg!

Jag blir så irriterad på polisen. Har varit med om flera gånger när jag tycker att de gör fel eller att de inte bryr sig så mycket eller framför allt att de felprioriterar. Menar inte att alla är så, det finns säker de som är helt fantastiska också men jag har tyvärr inte träffat så många. De har tid att ta fortkörare och de som går och dricker en öl på vägen till Gatufesten. Men de har inte tid att ta reda på fakta. Som idag så gick jag in på polisens hemsida för att kolla upp öppetider och där stod det att polisstation är öppen till 16:00. Men eftersom det är pingst så ringde jag också för att dubbel kolla. Kvinnan i växeln svarade att det var öppet till 16:00. Bra tänkte jag eftersom jag och Maya skulle ta pass. Micke slutade tidigare och kom hem till 15:00, då åkte vi till polisstation. Tror ni det var öppet?!!! Nej, det var sommartid som gällde sedan sista april. Vart hur less som helst. 
Då när vi endå var i farten så åkte vi till Skönsberg för där är det utförsäljning på Exit barnkläder. Hittade några plagg, köpte även i storlek 92 som jag tror att Maya kan ha till hösten/vinter. Plaggen kostade mellan 25:- till 50:-.  Så då kan man passa på.
Strax ska Micke skjutsa hem Gunilla för hon kommer med tåg från Stockholm. Sedan ska vi grilla, ännu en sen middag hos våran familj eller iallafall för mig och Micke, Maya har ju redan ätit. Hon ska ju lägga sig snart.   
Kram på er alla och trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0