Sammanfattning fredag och lördag

Eftersom jag inte skrev något under dessa dagar så tänkte jag berätta vad jag gjort.

Fredag: Jag, Elin och Nicolas ur Läxhjälpen besökte IVIK programmet på Västermalms skola. Vi fick gå runt i ungefär 10 olika klasser och berätta om oss och Läxhjälpen. Kändes som många var positiva och sedan får man ett annat perspektiv när man träffar andra med olika bakgrunder. Tänk att vara 18 år och aldrig tidigare fått gå i skolan, att inte kunna läsa och skriva. Eller för dem som inte har uppehållstillstånd och inte vet hur morgondagen ser ut. Allt sådant som de allra flesta tar för givit.
Var roligt att besöka min gamla skola. Känns som jag var en helt annan person när jag gick där. Var så skönt att veta att jag verkligen ändrat mig sen dess. Men det borde man också på sju, åtta år.
 
Lördag: Var och hälsade på Linus och Emily för hennes föräldrar var här och vi har inte träffat dem tidigare. Fick stekta frukter med socker, sirap och kanel, serverad med glass till. Var jätte gott!
På kvällen gick Micke ut med ledningsgrupppen på jobbet. De var på Nöjeshallen. Sedan gick de ut och åt.
Själv så hämtade jag Romanique och vi åt sushi som hon gjort och drack massa vitt vin till. Maya var med oss men somnade vid nio. Vi hade trevligt och pratade en massa tjejsnack. Vi elva kom Micke, Olov, Mathias, Mats och Tomas ur ledningsgruppen. Vi delade på två flaskor champange på en väldigt kort tid, (vilket mitt huvud kände av dagen efter).  Lyssnade på musik och pratade en massa och under hela tiden sov Maya utan att ens ha en dörr att stänga om henne. Min älskling är så snäll!

Kommentarer
Postat av: Momme

Maya är ju snällast i världen.Vackraste som finns.

2008-04-23 @ 22:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0