Kan inte bestämma mig!

När det gäller dagis så tycker jag det är så svårt. Vi besökte iallafall förskolan igår. Först så pratade jag mycket med ansvarig för Vapelskogen. Kändes ganska bra. Sedan kikade vi runt på de olika avdelningarna. Kändes lite trångt. Vi vet inte vilken avdelning Maya skulle börja på om hon börjar i augusti. Men hon kommer att få gå med med barn från ett till fem år. Hon känns så liten för det, men samtidigt så klara sig äldre barn mer själva å då får hon mer uppmärksamhet. Är 3 personal på 18 barn, men det är väldigt sällan alla barnen är där. Sedan tycker jag det är hemskt att veta att hon kommer att bli mer sjuk när hon går på dagis än hemma. Utrymmena de sover på är också lite trånga och att de sover bland leksakerna. De mindre barnen låg och sov i sina vagnar innomhus, borde i så fall ligga utomhus. Men Maya verkade tycka det var roligt med barnen och hon gick också fram till många "fröknar", lekte även med olika leksaker. Men jag funderar om hon tycker att det är roligt att vara där flera timmar varje dag? Kommer att bli max 25 timmar i veckan. Tankarna är många och jag kan verkligen inte bestämma mig! Funderar ganska starkt på att vara hemma året ut och söka till januari istället. Har även varit kontakt med ett föräldrakooperativ och ett personkooperativ. Nackdelen där är att det är en bit härifrån och det blir en omväg dit. Samtidigt om det är så mycket bättre så är det värt det. Ja,vi får se.  

Kommentarer
Postat av: louise

ha en bra dag :)
kolla gärna in min blogg och släng in en kommentar ! :D

2008-05-23 @ 13:34:09
URL: http://louiissee.blogg.se
Postat av: Z

Här i STHLM är det svårt att få in barnet mitt i terminen(fast det är en ny termin egentligen)så därför för att slippa strul så har vi valt att våran minsta ska börja på dagis i slutet av augusti/början av september. Han är då 16 månader. Hade egentligen velat att han skulle vara 18 månader men då hade vi inte fått en plats. Och då hade vi inte haft ngr dagar kvar efter det. Och då hade vi inte kunnat ta låååånga sommrar tillsammans. Det är femte året vi är lediga i stort sett 3 månader tillsammans. Det är så skönt att kunna göra det.

2008-05-23 @ 15:55:42
URL: http://annazoila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0